That’s one small step for man, one giant leap for mankind

Fa un moment he entrat al bloc d’en Jacques Delibes per veure si tenia alguna nova actualització, i m’ha sobtat veure un post sobre una web que cada dia actualitza una imatge diferent sobre l’univers.

Aquesta entrada m’ha fet recordar una web que vaig descobrir l’altre dia. Estava avorrit l’altre dia pel matí i vaig veure al moble de la tele un diari endarrerit. El País del 29 d’agost.

Cap al final del rotatiu deia que la NASA trauria a la llum fotografies fetes a la lluna, d’una qualitat increïble fetes per les naus de la missió Apol·lo fa 30 anys i que fins ara havien restat en refrigeradors.

Vaig anotar la direcció, avui he entrat i, sincerament, les imatges són increïbles, i amb una nitidesa espectacular. Recomano que les gaudiu.

“That’s one small step for man, one giant leap for mankind.”

Si va ser un muntatge encara no ho sé, però espero que el meu somni d’infància no fos una enganyifa de la NASA i de Nixon per complir les paraules de JFK:

“First, I believe that this nation should commit itself to achieving the goal, before this decade is out, of landing a man on the Moon and returning him back safely to the earth. No single space project in this period will be more impressive to mankind, or more important for the long-range exploration of space; and none will be so difficult or expensive to accomplish.” (també ho podeu veure a la wikipedia en espanyol (a la catalana no hi és la frase) ).

5 Respostes

  1. Fotos en refrigeradors?! Soc tonta??

  2. Si, segons explica la notícia, els negatius es van guardar en refrigeradors. Suposo que el motiu no és altre que el de conservar-los millor davant el pas del temps.

  3. Aixo em sembla molt pero MOLT estrany! No veig com pot ajudar a la conservacio d’una fotografia ficar-la al refrigerador… Pero diguem. Potser depen del tipus de refrigerador, qui sap!

    P.S.
    Per casualitat, no vols un “compte nomina” a ING direct? Si t’interessa diuen que podem guanyar cadascu 50 euros seguint un cert procediment d’apertura. 😀

  4. Ves a saber com pot ajudar un frigoriífic a uns negatius de fotografia. No en tinc ni idea, però suposo que deu ser per ralentitzar els processos que les fan malbé.
    I això del compte… no fa gaire bona pinta, potser te’n donen 50, pero ja veuràs que ràpid te’ls prenen. No et pots refiar d’un banc.

  5. Aixo de ralentitzar els processos de fer malbe pot ser, pero nomes si al refrigerador l’humitat es poca. Jo que se que refrigeradors tindran?!?!?

    El compte es prou fiable, a mi fa uns 2 anys o aixi em van regalar uns 80 euros per fer-me’l compte taronja i ara quan m’he obert el de nomina em van donar els 40 promesos. Els 50 que diuen que donen es per fer cas a la seva publicitat, t’imagines? No dubto que ho pagarien, pero be, ja se que no tota la gent vol canviar de banc. 😉

Deixa un comentari

