La caducitat de la ciència ficció

L’última polèmica és que Punto Pelota ha modificat un vídeo eliminant fotogrames per a que sembli que la falta de Pepe sobre Alves no sigui tal i que el seu peu passi a un pam de la cama culé.

Fent memòria, la Gazeta va eliminar l’esvàstica tatuada al braç d’un militar que portava una figura de setmana santa.

Tot en poc més d’una setmana. El que ens pot dur a pensar en una mitjana de dues modificacions d’imatges (importants) cada setmana. Tinc vint-i-un anys i no vull fer el càlcul perquè sortirà un nombre tan elevat que el més probable és que em fes tancar a l’habitació a esquivar tota notícia.

A vegades penso que la novel·la 1984 és una genial obra de ciència ficció en el que s’aconsegueix que la gent tingui un pensament únic on el que pensa diferent és titllat de criminal. En el que poca gent cau és que arriba un dia on la ciència ficció esdevé realitat. Jules Verne és una víctima del pas dels anys. Sembla ser que li ha arribat el moment a Orwell.

Anuncis

10 Respostes

  1. George Orwell no ha escrit ficció, inútil! George Orwell va ser un profeta. 😉

  2. Per si de cas, jo ja vaig memoritzant…
    – La guerra es la paz
    – La libertad es la esclavitud
    – La ignorancia es la fuerza

    • Mai no s’han escrit paraules més vetaderes.
      Visca el Pons!! (flipo amb quanta raó pot tenir aquest noi a tot arreu)

  3. De memòria diria que ana va així:

    Quién controla el presente controla el pasado.
    Quién controla el pasado controla el futuro.

    Sí, som 100% a Orwellandia…

  4. anomenatinútil: ja que hi som i que avui ha passat una cosa que ha estat “trascendental” almenys al meu TL de twitter el qual només es parlava d’això… què en penses de la foto demacrada del Ossama?? xd veritat o mentida??

    per altra banda dir que la manipulació de imatges i d’informació crec que fa tants anys que dura que ja és part del nostre pa de cada dia i no ens hauriem de sorprendre perquè quatre (anomenant a tota la premsa) arreplegats han decidit que és més divertit mostrar la mentida a la veritat. Hi haurà algú que es desperti i es decideixi a mostrar la veritat i no una mentida dia rere dia?

    • Molt bon exemple! Jo també em vaig sobtar en veure una cara tan nítida després de veure els fills d’en Hussein fets caldo…
      Resumint, podriem dir que el meu article és mancat d’actualitat i que no és res més que explicar una quelcom que passa cada dia 😀

  5. Tens vint-i-un anys? Mare de Déu inútil, tan jove i tant com en saps! Efectivament, estem en un món on tot es pot adaptar a les conveniències de cadascú. Tot es falseja i tot es desvirtua i, per descomptat, la realitat sempre supera a la ficció.

    • L’inutil pot tenir l’edat que vulgui, no deixarà de ser molt llest i molt nen!

      • Aviam senyoretes, ordre! Que els piropos van a l’apartat de contacte!

  6. haig de reconèixer que a mi també em va sorprendre quan me’n vaig enterar ja fa uns anys xd

Deixa un comentari

