Càlcul

Nota prèvia: escrit el 3 de juny.

Estic escrivint això en el descans que han posat en entre les dues parts d’un examen, en un full d’aquests que m’han donat i que m’ha sobrat. No se quan ho penjaré ni tan sols si ho faré. Només tinc clar que el que escriuré serà (per fi) personal. No escric amb un piti a la boca. No crec que sigui necessari per intentar escriure bé (intentar), però sembla mentida l’ingent quantitat de gent (i a sobre rima) que necessita de les aparences per ser com és. El bon escriptor no és necessàriament fumador o aficionat a la beguda, tot i que algun dels grans (grandíssims) ho sigui. I tot i ser ficció, crec que T.S. Garp n’és un bon exemple.

De fet, els meus únics vicis (entre els aquí prinunciables) són el bon cafè sense sucre i la creença (a vegades intermitent) de que tinc els collons com un toro (si em permeten parlar així de masclista. Només és perquè m’entenguin els encefalogrames plans que inventen dobles significats i marro del que escric o que, simplement ja han deixat de llegir-me). I em va bé. Per dins sempre seré més profund del que mostro i no em queixaré mai més de com sóc, perquè escriure, pensar i tot el que m’ha passat a la vida m’han demostrat que no importa com siguis. El més important és, simplement, tenir aquella sensació de control del teu organisme del que molts no volen sentir-ne a parlar.

I gaudir de les petites satisfaccions. Això sempre. Com descobrir que l’amistat amb algú que fa segles que no veus no s’ha vist ressentida i que, a sobre, sap moltes més coses de mi que jo mateix perquè em llegeix i m’ho comenta i descobreixo que vol entendre’m però que no busca idees prefixades de tot el que vomito. Una abraçada fa lidio.

Se m’acaba el full, i no vull encetar la segona cara. És vulgar veure-hi escrit el meu nom allà. Prometo que algun dia començaré a escriure escoltant la meva imaginació i ensordint una mica els meus sentiments. Potser sona la flauta i escric un bon llibre. Mentrestant, amb algunes tatxades, aquest sóc jo.

4 Respostes

  1. Que bons que son els posts espontanis, de veritat, és un plaer llegir-los.

    Ah!, i no son tatxades, és estil, no ho dubtis!.

  2. La vida és molt curta, anomenat!! No hauries de preocupar-te gaire per els encefalogrames plans perquè segur no valen el teu temps. Intenta anar fent les coses que t’agraden. Escriure per exemple, està bé. 🙂

  3. Jo, als exàmens, en comptes d’escriure, hi dibuixava. De fet, durant l’ESO literalment dibuixava als exàmens, al full de l’examen; als professors els feia gràcia.

  4. sé que et tenia una mica oblidat, però m’estic posant al dia poc a poc, aquest en concret m’ha tocat la fibra… curiosament llegir un principi de l’estil això ho escric en un paper i no sé ni si ho publicaré m’ha fet recordar que molt sovint faig el amteix, però no ho acabo publicant mai… al final m’acaba fent cosa o simplement ja passat el moment de la seva publicació. molts ànims per seguir escrivint, i estic amb en MadeByMiki, aquests posts espontanis són els millors 🙂

Deixa un comentari

