Renfe: where is your god now?

Per als que no ho sapigueu encara, sóc un asidu usuari de la línia C-2 de rodalies. En concret del trajecte Barcelona Sants – Vilanova i la Geltrú (i del trajecte invers en la tornada, és clar), i per això vaig veure amb certa esperança i por (molta por per a ser sincer) el traspàs de les competències de Rodalies cap a la Generalitat. D’aquesta manera el govern central es treia de sobre un servei que nomès dóna problemes i mala imatge, i la Generalitat  volia que la gent la considerés la panacea que tot ho havia de solucionar.

Des de llavors, i pel que he pogut llegir als diaris (no perquè hagi tingut el privilegi de veure-ho), la Generalitat només ha afegit alguns convois nous (dos a la setmana) del nou model de tren (amb el nou logotip! Quina victòria!) i s’ha esmerat en la neteja del lavabos. Sobre això un parell de coses: els trens nous, els Civia, són una merda. Senyors, que no veuen que la gent el que vol és anar asseguda a les 7 del matí? En aquests trens no hi ha quasi seients! I dos, crec que als usuaris (almenys a mi) ens preocupa més la puntualitat que la neteja dels urinaris.

El cas és que no em puc queixar massa. La C-2 ha donat pocs problemes en puntualitat (exceptuant el merder dels forats a Bellvitge), de manera que sempre he sigut un crític amb Renfe en solidaritat a altres línies on van pitjor.

Avui, però, he anat a agafar el tren i ha sigut un  merder. A pocs dies dels dos mesos de traspàs de Rodalies he vist el major caos a les andanes.  Dos trens en una mateixa via, retards de fins a 27 minuts (a veure què diuen demà els diaris), gent amb maletes corrent amunt i avall, conductors de tren corrent al cap del convoi…


On és la millora? En una línia que funciona prou bé, un merder d’aquets és molt puntual, i en un marge de temps molt menor que el govern central, s’ha organitzat un merder molt major.

Digueu-me somniador, però per mi una millora significaria un augment de la freqüència de pas dels trens, una baixada de preus… però NO una neteja dels lavabos més eficient. I de totes les millores que proposava el conseller Nadal nomès he vist la pujada de tarifes.

I parlant d’eficiència, ja em direu de què serveix tenir un munt de televisions de pantalla plana a cada andana… si nomès s’utilitzen per advertir que no es pot fumar i que vagis en compte amb els furts de maletes. Utilitzeu-les millor!

I com a final d’article un consell. Per no semblar un usuari que nomès es queixa i no aporta solucions: Contracteu un consell de savis per a millorar Renfe. Però un consell de savis format íntegrament per usuaris. Gent de carrer. Ells són els que, realment, aportaríen noves idees.

6 Respostes

  1. Com a usuari habitual de la C-4 fa temps que no em puc queixar. Bé, si que puc, però seria sense raó. Igualment, cagum amb la Renfe dels collons!!

  2. Estic amb el pons007. De la Renfe un no es pot queixar, només pot maleir i punt.

    Això que dius de 2 trens a la mateixa via jo també l’he experimentat, i a més, justament aquell dia pensava que entraria a la feina mitja hora abans i que sortiria més aviat. Una merda! Vaig arribar a la Renfe i allí em vaig quedar esperant, amb varis trens que per alguna raó no podien sortir, i quan per fi va sortir un, ho va fer per la linia d’entrada de trens i amb velocitat de cargol. Vaig arribar a la feina mitja hora més tard de l’habitual i vaig haver de sortir mitja hora més tard també. 😦

    Per mi que la Renfe va encara pitjor que abans des del traspas aquest. I dubto que posin més trens, que baixin els preus, que netegin bé cap lavabo o que vigilin perquè la gent no hi fumi dins les estacions cobertes o dins els trens mateixos.

    Aprofitant que el post va de trens, he de dir que també podrien prometre netejar els trens de la FGC, que no crec pas que se’ls passi pels caps, i dubto que ho faran durant els proxims 5 anys.

  3. Traspàs enverinat.
    No deixaré de dir-ho.

    Per molts trens, nous i moderns, que posin… si la infraestructura no està a l’alaçada, poca cosa de bo es podrà fer. Si el que es vol és u servei a l’alçada dels FGC, la generalitat s’ha de fer càrrec de vies i estacions… que segueixen en masn del Ministeri de Foment.
    😦

  4. Sort que les coses gestionades des de Catalunya son taaaaan perfectes! En fi…

  5. No hi ha dubte, ets un ingenu… o potser no has viatjat gaire amb els ferrocarrils de la Generalitat.
    Els preu sempre pugen, els trens son incòmodes, molta gent viatja dreta… totalment d’acord una MERDA!!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: