Nen, no et casis mai!

Durant aquestes vacances, com crec que ja he esmentat en algun article anterior, em va sortir l’ocasió de treballar en un bolo d’una setmana en un altre restaurant (espero que el meu cap no llegeixi això). Com és evident, la feina d’un cambrer significa estar en contacte tota l’estona amb clients (aspecte que m’ha marcat molt i del que sorgeixen la majoria de reflexions de barra). És en això que un dia un client em va dir: nen, no et casis mai!

És un consell que havia sentit a dir sovint, però mai amb tanta passió com m’ho va dir aquell home. I no li vaig donar més importància.

Uns dies després, ja a la meva feina un altre client al que li estava descorxant (és diu així?) una ampolla de vi rosat (Cresta Rosa) després de portar-li un bitter kas i una cervesa (eren tres a taula) em va dir exactament el mateix: nen, no et casis mai! Sense motiu aparent.

I va ser en aquell moment en que vaig començar a donar-li voltes de la casualitat que en pocs dies, dos homes d’edats avançades (jubilats ja entrats en anys) em diguessin el mateix. Almenys em va sorprendre, i de fet, no em venia de nou, ja que és una idea que des de fa temps tinc present, però, com sempre dic quan trobi la persona especial segur que em pren el pèl per casar-nos. Dec ser així de calçasses.

I ja que estic parlant de consells, per omplir una mica l’article de la temporada us parlaré d’un consell que em van donar fa temps, el dia abans de començar a treballar, fa un any i uns nou mesos. El meu pare em va dir: tu, en el tabajo oír, ver y callar. És un consell que tinc en compte a vegades, però que recordo sempre. No hi ha cap altre consell que, li faci cas o no, recordi al peu de la lletra tan de temps després.

I a tu? Quin consell et va marcar?

10 Respostes

  1. Res és necessari

  2. Home, no et van aconsellar malament, eh!

    Tot i que, si m’ho penso, el primer consell no te’l van dir exactament be! El consell veritable seria “no et casis mai per amor, fes-ho nomes si n’hi ha assumptes politics o financers!” T’adonaras, suposo, que no cal casar-te si no tens / no te / no teniu diners o (segurament no es el teu cas) no hi ha cap cosa de politica pel mig. Una persona que t’ama de debo no necessitara un contracte per permaneixer al teu costat.

    A mi personalment em va marcar un fortune que em va escopir el meu vell ordinador un dia, al login:
    “Just because you’re paranoid, doesn’t mean they aren’t after you.”

  3. ah si una cosa k no vex la imatge

  4. El meu pare sempre em deia que “el saber no ocupa espai”, que el pots portar a tot arreu on vagis.
    Suposo que per això, m’he passat la vida estudiant.

  5. Sens dubte, les frases que em vene al cap ara són:
    “Comes gloria, cagas mierda”
    “Mejor perder un amigo, que no la tripa”
    Ho sento, es que avui vaig malament de ventre XDXDXD

  6. Aquest últim també me’l deia sovint el meu avi jacques, juntament a un que deia oveja que bala, bocado que pierde.

  7. Comes gloria, cagas mierda??? Aixo de que va?

  8. jajajaja que bons

  9. Ashe: Encara que mengis moltes coses bones i fines, al cap i a la fi, el que deixes anar al lavabo és sempre el mateix… merda.

  10. ma mare sempre em deia/diu/dirà: “s’ha de saber diferenciar entre esforç i sacrifici”

Deixa un comentari

