El barman mentider o creuem el dits el dia de la final

– Client: esta tarde la copa para aquí eh?
– Jo. Sí, bueno eso espero.

Curiós. Aquesta ha sigut la resposta que m’ha sortit. I no deixa de sobtar-me, ja que el que més desitjo és que Espanya perdi. Potser és que un barman que vagi en contra de la majoria no està ben vist. Vés a saber. Jo que sempre que m’han preguntat on estan el toros i el flamenc he fet com aquell que davant la mateixa pregunta responia: sí, sí, segons vas baixant cap a la dreta.

Dons sí, avui és la gran final. I ja se que no m’agrada el futbol, però aquest partit no és de futbol. Aquest partit és polític entre el que volen que guanyi la roja i els que volen que perdi; i com que la política és la filla bastarda de la filosofia, el tema m’interessa bastant. La societat aquí a Catalunya està dividida, a Espanya no ho sé, no estaria malament que algú que es trobi per l’Espanya més profunda fes una crònica de com es viu la final (quina barra inútil). I dic el que he vist. Arreu on he estat aquest últims dies he vist favorables a la victoria i la derrota de la fúria espanyola.

I em fa por que guanyin. Pot ser insuportable durant els pròxims quatre anys. Els veig a venir: En un estat d’eufòria com aquest, en el que tots els medis d’informació espanyols donen la victòria segura per Espanya des que van golejar a Rússia, ens podem passar el propers dos anys, fins al proper mundial de futbol havent de suportar com recorden continuament la victoria creient-se invencibles. Guanyar contra una Itàlia en coma i una Rússia que compta amb ¿una? estrella de nova aparició no té gaire mèrit, però escolta tu, que és la fúria espànyola… puto catalan que ya estamos con las mismas de siempre. Ja m’ho veig a venir.

Tan de bo aquest nit puguem brindar per Alemanya. Que Espanya hagi arribat aquí ja és extraordinari, però si en una setmana ja he acabat fins al capdamunt imaginat quin futur ens espera si guanyen.

Anuncis

4 Respostes

  1. Aha… Ara entenc perque feien la merda de soroll de petards al carrer aquest vespre! D’unes criatures sense gaire cervell que pots esperar?!

  2. no t’amuinis noi. no facis gaire cas als mitjans i prou. jo hagués preferit que fos Catalunya la que hagués guanyat la final, però bé, ha estat merescudament l’equip d’Espanya. per bon futbol, per arrencar la caspa d’equips com Alemanya o Italia, que juguen a la defensiva, rollo real madrid.

    jo no he sentit cap mena d’emoció, però estic content perque gent propera a mi està molt contenta.

    visca Catalunya!

  3. Heu vist l’acudit del Forges avui a EL PAIS?

    ¿Lo cuálo?

  4. hehe
    molt bo Ferran! Pels mandrosos deixo el link per si el voleu llegir:
    http://www.elpais.com/vineta/?d_date=20080701&autor=Forges&anchor=elpporopivin&xref=20080701elpepivin_1&type=Tes&k=Forges

Deixa un comentari

