A la pista de ball oli i aigua sí es barregen

Per començar a ambientar-vos imagineu que teniu 16 anys i que us trobeu a la festa de final de curs i de comiat de l’escola on heu estat tota la vida. Val. Això és el de menys. La vostra clase es compon d’un heavymetalero, una gran majoria de pijos que volen anar de quillos (la veritat, jo ja no se distingir ambdues espècies urbanes) i un petit reducte inclassificable però amb tendència a la majoria. No, no és la meva classe. No, no tinc 16 anys (físics, mentals… no sé).

Imagineu-vos que hi ha una disco mòbil.

Molt bé, comencem per això. Perquè qualsevol disco mòbil no és una disco mòbil que s’apreciï si no punxa el superèxits escoltats fins la sacietat, amb caçons a l’estil Caribe Mix (ves tu a saber quin número) de fa més de 10 anys amb cançons que mai van passar a la història excepte pels dj que les punxen a cada festa on van. De tant en tan podrien posar-se al dia.

Però atenció! Només començada la gresca ja li vaig dir a un amic (que pobret, ja es devia cansar de mi de tants cops com li vaig repetir): qualsevol festa cutre cutre que valgui no és tal si no sona una cançó d’Ska-p i una del Mago de Öz, ja ho veuràs. I sí. Després de fer-se esperar es va complir el que més temia: van sonar Mago de Öz i Ska-p.

I se’m va encendre la llumeta d’un nou article que ningú comentarà (ara sí, perque he dit el que cabo de dir(o potser no, pel que acabo de dir després del que acabo de dir)).

Tornem a la gent. Recordeu el grup. Sona el clàssic i meravellós I will survive, de Gloria Gaynor. I el grup comença a moure l’esquelet diferent. Comença la cançó i es crea de sobte una rotllana, empentes, cops i la meva incredulitat. No és així com es balla Ska-p? Espera inútil, que els nanos s’han confós, tant anar a l’UP&DOWN o no haver sortit encara de nit els ha confós. No passa res.

Més tard. Sona Ska-p. Penso i recordo les conseqüències de Gloria Gaynor: algún blau (perquè en castellà el blau es diu morat? No són colors diferents?) (que segurament descubriran en arribar a casa) i un llavi partit d’una noia pija/quilla de la majoria indesxifrable que, inexplicablement estava per allà al mig (no, no vaig ser jo).

Llavors amb Ska-p què passa? La pista és buida. La cançó? La típica cançó del grup que es punxa sempre, que ja ha perdut tot significat: Cannabis. I més que el perd quan veig qui el balla. (Vegi’s la curiosa contradicció: llei antitabac molt dura, però una cançó amb aquest missatge en una disco destinada a nanos de com a molt 16 anys. Ja sortirà alguna veu indignada, segur.)

Cap al final, sona mago de Öz. Quina? Doncs la típca cançó fàcil de predir, que ja ha perdut tot el significat: Fiesta pagana. Qui balla? Els mateixos d’abans.

I quina és la meva sorpresa, veure que cançons que en un principi van ser escrites com a crítica social, amb major o menor encert, sense entrar en l’estil musical, només fixant-me en la finalitat de la cançó. Quina és la meva sorpresa en veure que una munió de nanos uniformats amb Calvin Klein, Billabong i Quicksilver són els únics que ballen aixecant els braços a la pista, una cançó suposadament contrària al que ells representen. Si més no, curiós. Ja visto lo visto m’encomano a una retirada silenciosa. No sóc còmplice de la destrucció que s’està duent a terme a la pista de ball.

Com deia aquell: Reflexionem-hi si us plau, reflexionem-hi.

Anuncis

12 Respostes

  1. Primer de tot he de comentar que jo no se que es aixo “disco mobil”.
    Segon, que no entenc que hi feies tu a la disco mobil de nanos.
    Tercer, que jo ja no se que fan ara a les discoteques, molt menys a les d’aqui… Deu ser que m’estic fent vella.

  2. o potser si per el k acabes de dir despres del k acabes de dir

  3. els ideals no els marca la roba

  4. ni les cançons

  5. juls: potser des del teu punt de vista, els ideals no venen marcats per aquests dos factors. Però dins la societat, l’aparença marca un ideal, un estatus i un món. Què hi farem, vivim en una societat on el que fa la majoria és el que està bé…

  6. Un dia em van passar una versió dels segadors feta per Pont Aeri, aquella discoteca plena de gent encantadora.

    Ja m’imagino els quillos ballant-la amb els braços enlaire sense tenir ni el més mínim sentiment de culpa.

    Realment, s’estan perden les essències.

    Una salutació!

  7. juls, si anés vestit amb cadenes, imperdibles com a arracades i cresta de color (el punky de postal, vaja) i alhora escoltes música, per posar com a exemple, que faci apologia del nazisme, no seria la persona més hipòcrita del planeta? Però ah! es clar, tothom pot anar de progre, perquè ningú li dirà res i a sobre quedarà bé davant dels altres.
    I si no vols que això et passi, almenys no t’uniformis vestint de la manera com penses (l’altre dia vaig tenir una conversa amb mon germà sobre això d’uniformar-se, potser escric quelcom.

    ararat, he sentit a parlar d’aquesta cançó, però no l’he escoltat mai. És ben cert això de que es perden les essències.

  8. La fauna adolescent d’avui dia donaria per fer varis treballs de recerca de sociologia!! La fusió aquesta que dius de pijos-quillos XDXD… mai més ben descrit…
    Suposu k al disco-mòbil a la que et refereixes va ser amb una persona molt semblant a tu, no???

  9. Cert Jacques, la seva colla i una persona molt més llarga que jo.

  10. cadascu k vagi kom vulgui
    si els agrada ana de pijos amb un aire a quillo
    (no magrada gens utilitzar akstes atiquetes xo xq mentengueu) doncs què passa?
    jo soc la primera k agafo daqui i dalla coses k magraden
    i ningu em diu res

  11. No estem parlant de complements. Parlo de difresses integrals contradictories amb l’actitud , els pensaments o la música.

  12. això demostra que les teves disco mòbil no valen una merda xd

Deixa un comentari

