Dubtes geek-existencial

Perquè  en anglès diem pen USB i en català llapis USB?

10 Respostes

  1. mmm… jo sempre li he dit memory stick o pen-drive.

    i perquè en angles li diuen “software” i en Català “programari”

    i segueix i segueix…

  2. Tens rao. Li haurien de dir llapis BSU.

  3. jo li dic pen-drive o llapis de memòria, però sí, tens raó! pq coi s’ha de canviar el nom a tot??

    jo la resposta la vaig tenir quan feia el treball de recerca a 2n de batxillerat, resulta que som tan guais tots, que hem de fer neologismes de totes les paraules que no siguin nostres. Així que si es vol ser un bon catalano-parlant toca dir: maquinari, programari, encaminador (altrement dit router), i com diu el TommyX: i segueix i segueix….

  4. Encaminador??? hahaha

  5. la mva mare diu pencil i em ric molt

  6. si si, encaminador, vaig haver d’escriure en un treball encaminador perquè router no era català! jejeje per mi hagués escrit software, hardware, e-mail (havia d’escriure correu electrònic cada cop), i router, quan escrius els neologismes t’has de fer una nota al costat per entrendre què és cada cosa! jeje ¬¬’

  7. Nunca te acostarás sin saber algo nuevo.

  8. Hola Salamandreta. ¿I perquè aquestes exigències en català? Jo crec que aquest tipus de paraules de caire tècnic haurien d’estar aprobades.

  9. sincerament no ho sé el perquè de tanta exigència… però suposu que ve a ser el mateix que quan dius Nova York enlloc de NewYork, o Pekin, enlloc de Beijin (crec que s’escriu així), és l’adaptació de paraules provinents d’altres llengües (neologismes) a la nostra llengua. Suposu que també és l’afany a l’existència d’una diferenciació de llengües, el fet de buscar la paraula traduïda a la nostra pròpia llengua, i tots parlariem la mateixa llengua al final. Mira, manies de lletrats jeje

    apa, vaia parrafada… :$ espero haver respost la teva pregunta. L’anomenatinutil no es podrà queixar, ha creat un bon tema de discusió! 😉

  10. No em queixo pas! El que escric jo no val gaire, la gràcia d’aquest manicomi és que la gent interactiu (i quan dic manicomi no vull ofendre a ningú).

Deixa un comentari

