Sèries lògiques

Tota aquesta palla mental que estic a punt de desenvolupar en un parell d’articles va començar un parell de dies després que un amic em preguntés pel preu d’un producte que tot just aquella mateixa tarda havia adquirit.

No se per quin motiu, vaig dir que valia 139 €, un nombre com qualsevol altre en teoria, però que tenia el bon pressentiment a favor, encara que fos un preu un xic desorbitat. I aquí es va quedar la cosa.

Un parell de dies després, anant pel carrer i (mal)ocupant la ment amb música i reflexions boges em va tornar a venir el número al cap, però ara com a 1, 3, 9, i no com a 139. I vaig pensar: Ostres inútil, ja que no tens res millor a fer fins que arribis a casa, perquè no trobes la relació entre els tres números, com les sèries típiques dels test de coeficient intel·lectual que et fan sovint al manicomi, i calcula un parell més de números.

I així ho vaig fer. Ara un proposo a vosaltres seguir la sèrie.


NOTA: No cal fer integrals, ni la transformada de Fourier ni aplicar coneixements de física quàntica; però si us hi engresqueu…

Anuncis

9 Respostes

  1. Es pot veure tambe l’efecte de la palla? Alguna ejaculacio mental potser? Algunes cel-lues movent els seus axons??

  2. WTF? Mmmmm… ni idea, sempre he sigut dolent dolentísim en aquetses coses.
    (Nota mental: ni tan sols ho he intentat ;))

  3. perds massa el temps

  4. 1,3,9,27,81

    sempre multiplicar l’anterior per 3

    easy

  5. 1 (+2) -> 3 (+2×3) -> 9 (+2x3x4) -> 33 (+2x3x4x5) -> 153

  6. Aquí és on volia arribar jo, Ferran! Gràcies.
    Pròximament, la segona part de l’article.

  7. Ja saps que amb els nombres sempre es poden fer les trampetes que vulguis. Tot es questió de pensar una mica. jajajaja

  8. Per cert, que ja hauràs vist que 139 és un nombre primer

Deixa un comentari

