Meme

L’altre dia em can convidar a participar en un Meme. Tracta sobre les cinc coses (ja siguin accions, persones…) que canviariem d’aquest món. Abans de començar, agraïr a Jacques Delibes per proposar-me a seguir el post i així també indicar la font original.

La veritat és que no m’ho he rumiat gire, perquè si ho fes no pararia d’escriure, així que intentaré resumir:

1→ Els prejudicis que volten pel món, tant els que viatgen per una banda com per altra i que ens obliguen classificar les persones abans de conèixer-les i donar temps per veure que no són així. Pels prejudicis que produeix la incultura i que porten a accions i reaccions equivocades.

2→ Els beneficis econòmics que mouen la societat, i és que, no ens mouen a tots, només mouen als que (curiosament) més tenen i que sempre tenen com a conseqüència que els que menys tenim siguem els més perjudicats (ja siguin trasllats de fàbriques que deixen treballadors al carrer, obres d’infraestructures que, per afavorir uns pocs, perjudica a uns molts, i molts exemples menys globals però no menys importants).

3→ Els avenços tecnològics que no duen a res, ja siguin els avenços en armament, en tecnologia per aconseguir recursos de forma contaminant, per a fer cotxes mé potents consumint més però menys útils; els pocs esforços d’aquests mateixos per a crear productes més fàcilment reciclables al final de la seva vida útil; i el baix pressupost destinat a I+D.

4→ La incultura que regna en aquest país i (suposo) que al món, i les poques ganes i empenta de la gent per a canviar-ho. Els més rics i espavilats no volen, perquè en poden treure benefici ja sigui econòmic com electoral (potser per això la gran qualitat de l’ensenyament a espanya); i els més rucs simplement ho troben un rucada (valga la redundancia) i inútil (i fins i tot motiu d’exclusió i menyspreu). I no és pel preu, perquè a les biblioteques s’hi pot llegir i connectar-se a la xarxa de forma gratuïta, i al mercat de Sant Antoni es poden trobar (els diumenges) llibres de grans escriptors clàssics per menys d’un €uro si tens paciència per buscar (a tall d’exemple, l’últim diumenge que hi vaig anar vaig poder adquirir per 2,8 Euros: La divina comedia (Dante), Relatos (Stendhal), El retrato de Dorian Gray (Oscar Wilde) i Antologia (Gustavo Adolfo Becquer) per 1, 0,6 , 0,6 i 0,6 Euros respectivament), a més de música i altres publicacions.

5→ I per últim, per la intolerància envers diferents formes de pensar i organitzar, la injustícia envers la veritat, per aquesta pròpia veritat amagada, per tenir la llibertat sense pressions (ni desqualificacions per escollir una via que no és la de sempre) de creure el que és la llibertat.

Passo el meme a AhSe, TommyX i Vorsprung Durch Technik (collons que difícil) però linkeu aquí!

Anuncis

4 Respostes

  1. A mi molt em temo que m’hauras d’explicar que vols dir amb aquell “linkeu aqui”, perque si no, no podre fer cap meme…

  2. Has d’indicar la font original, és a dir, Jacques Delibes ^^

  3. Ah… Llavors ho fare dema o passat dema, que avui ja he escrit una cosa.

  4. bones !

    avui mateix acabo de veure que tenia un link cap el meu blog(?), quina alegria.

    m’estava mirant això del MEME, però la veritat, em sona com a “fer tarea” 🙂

    n’estic segur que dels temes proposats en parlaré algun dia, em semblen força interessants, igual ja n’he parlat. De totes maneres darrerament em surt tot massa corrosiu al estil baba d’Alien.

    bé, de totes maneres gràcies per pensar amb jo 🙂

Deixa un comentari

