Ser llest (II)

Veient la repercussió que ha provocat article que vaig escriure l’altre dia m’he decidit a repassar una mica els apunts de filosofia de primer de batxillerat. Concretament un tema amb el títol: La intel·ligència.

En la primera pàgina hi ha un seguit de definicions que cito a continuació:

La intel·ligència és allò que ens fa diferents de la resta d’animals, l’home és l’únic anima racional.

Definició etimològica: En llatí, intel·ligència significa penetrar.

La intel·ligència és allò que ens permet fer operacions mentals que cap altre ésser viu pot realitzar: induir, deduir, fer anàlisi, sintetitzar, fer comparacions i fer abstraccions.

La intel·ligència és la capacitat de resoldre problemes (situació nova, inesperada).

La intel·ligència és la capacitat d’adaptació, tant per l’individu com per a l’espècie.

La intel·ligència és allò que mesuren els tests d’intel·ligència. Aquests tests mesuren: vocabulari, percepció, lògica, memòria, numèric, càlcul, orientació espacial i fluïdesa verbal.

Però no mesuren coneixements. Si mai heu fet algún test d’intel·ligència, us haureu fixat que no fan preguntes de coneixements, per tant, aquest apecte no és mesurat per aquests tipus de tests. Si no n’heu fet mai, a la web de l’associació mensa hi ha hipervincles cap a tests on-line (algún d’ells més fiables del que us podrieu imaginar).

Si us interessa el tema, podeu llegir més sobre l’evolució de la intel·ligència en diferents webs fent una petita cerca al google, i veureu, amb molt més detall del que jo us puc assegurar transcribint el apunts, que la intel·ligència evoluciona a mida que es van aprenent a resoldre diferents problemes en diferents etapes de la vida.

Com deveu saber, em decanto més cap a la enginyeria, encara que tinc inquietuds en molts temes, però en això no puc aprofundir gaire per collita pròpia.

Espero que us hagi fet pensar.

Anuncis

Una resposta

  1. Em semblen una mica superficials i discriminatoris els teus apunts. Algu ha arribat a coneixer mai que passa per un cervell de gat, per exemple?!

    Aixo que parles tu dels coneixements jo ho entenc com a “tenir memoria”. Com be se sap, la memoria no es equivalent a intel-ligencia, tot i que en te un paper per alli.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: