Ho sento

He abandonat. Poques vegades em veureu abandonant un llibre quan ja l’he encetat, i encara menys quan ja n’he llegit la meitat, però Nietzsche és superior a mi.

Llegir un llibre de filosofia pura i dura és molt diferent a les classes de filosofia de batxillerat.

Fins on he arribat a llegir del llibre, el que ensenyen a batxillerat és la filosofia més superficial. Tal i com jo vaig entendre Nietzsche a classe, la seva filosofia m’agradava (excepte allò del superhome), perquè trencava amb tot. Però llegint-lo a fons he descobert que, en realitat és molt diferent. Coincideixo amb la seva genalogia dels valors (d’on prové el significat que entenem de bo, dolent, pervers) però la resta és totalment diferent de com jo em pensava.

I  és que potser no estic preparat o no he nascut per a la filosofia de veritat, potser només per a la d’estar per casa.

5 Respostes

  1. Jo, la veritat… no vull ofendre a ningu, pero em sembla que la filosofia es per als que tenen massa pasta i no saben que fer amb el seu temps. No es gaire practic ser filosof! 😦

  2. A veure si endevino…. Estás llegint “Más allá del bien y del mal”?

  3. No. Em referia a “La genealogia de la moral”.
    El curs passat, a les classes de filosofia, el professor va dir que si el volíem llegir que comencéssim amb aquest, que era el més senzill i accessible… però ha quedat ben clar que sóc de números.

  4. Avui m’he fet una sopa i al fons del plat m’hi he trobat… la Sionó!
    Un petó.
    Al lector de Nietzsche: vols un suggeriment? Llegeix “La Gaia Ciència”, però no esperis entendre res. Entén el que tu hi vulguis entendre. Nietzsche és això.

  5. Quin era el llibre que llegies aqui? Jo de Nietzche nomes havia llegit “apunts” d’alguna cosa amb Zarathustra al titol, si ben recordo.

Deixa un comentari

