Bowling Pedralbes

Ahir va ser l’aniversari d’un amic  i vam anar a celebrar-ho anant a jugar a la bolera (com és diu bolera en català? misteris de la vida…). Després d’uns terrorífics minuts en que vam haver d’esquivar la gentada que hi havia a les portes de la coneguda discoteca Pacha (posaria un link, però no vull fer publicitat d’una cosa que no se la mereix) vam arribar a la bolera i vam estar jugant un parell de partides.

Però no estic escribint aquesta entrada per a descriure les meravelles d’una nit d’aniversari.

Després de jugar, allà cap a les 12:30 si no recordo malament, vam decidi anar a sopar al restaurant que hi ha dins d’aquesta mateixa bolera. Vam esperar dos quarts fins aconseguir una tarula per 15, fet absolutament comprensible, però a partir d’aquí comença la crítica gastronòmica real: ens van fer seure en una taula en la que encara hi havia les estovalles dels comensals anteriors, amb tovallons inclosos (que més tard van enrretirar per causes majors). El cas és que vam sopar sobre els estovalles brutes i vam haver de patir la desorganització del cambrer i la seva mala baba. Quan ens van servir les begudes que vam demanar, ens va dir que no tenia gots, pero tant, vam haver de beure directament de les ampolles (excusa absolutament falsa, perquè més tard hi havia taules recent incorporades que gaudien de meravellosos gots amb gel).

Després, la desorganització del cambrer va provocar que els plats que ell havia avisat que trigarien més en arribar van ser els primers en fer-ho, amb una diferencia bastant extensa en temps a la dels dos últims plats servits, tots amb mala gana i enmig de la taula per a que cadascú agafes el que li correpongués.

Plats, per cert, amb una qualitat culinaria que deixabla molt que desitjar.

Vàrem estar pensant en demanar la fulla de reclamacions, però al final no ho vam fer, i ara per ara, em penedeixo.

A l’hora de demanar el compte, el cambrer ens el va servir (trencat de tal manera que no es veia el preu total). Però després de fer comptes i veure què tocava a cadascú, va venir aquell matex cambrer dient que no estava inclòs l’IVA, i que haviem d’abonar encara més diners dels que hi havia anotats.

Així, després d’un sopar que va arribar tard, malament, un segurata que amenaça abans d’advertir, un compte sense IVA i un cambrer incompetent vam marxar.

No trobo excusa a tot aquell embolic: que els cambrers volguessin marxar no és la raó, perquè tancaven a les dues i nosaltres vam arribar bastant més aviat d’aquesta hora.

Encara li dóno voltes i no trobo la raó d’aquell tracte, i com que sóc així, m’agrada dir allò que no m’agrada ho escric. Molts callarien, a mi no em faran evitar pensar. Sóc cambrer dos dies a la setmana, i vaig veure tantes coses que són de tant poc sentit comú per a un cambrer mínimament experimentat que m’agafa urticària cada cop que ho recordo.

Ho trobo incomprensible. I potser per això, ara odiaré una mica més la zona rica de Barcelona, els pijos que es barallen per entrar en una discoteca on poder drogar-se a base de bé. Una mica més que ahir.  Perquè com vaig dirSi ustedes bastardos están del lado del Bien, me alegro de pertenecer al otro club.

pvisual_naranja.jpg

I per acabar, una petita frase, una mica relacionada amb allò que deia abans de “no em faran evitar pensar”, d’Ovidi Montllor: T’adones amic. Hi ha gent a qui no agrada que es parle, s’escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no els agrada que es parle, s’escriga o es pense. 

I potser així dormiré tranquil pensant que m’he tret de sobre tota la merda que em van donar ahir.

noia-pistola.jpg

Una resposta

  1. Primer de tot, no entenc que feieu a una zona de pijos.

    Segon, si us van tractar malament, haurieu d’haver marxat sense pagar.

    Tercer, aquella frase del Montllor jo no m’ho crec. 😛

Deixa un comentari

